jeudi 23 mai 2013

Charles Lindbergh and Curtiss JN4 "Jenny."



The "Lone Eagle" first flew solo in early May, 1923 from Souther Field. Charles Lindbergh had come to Americus to purchase a surplus aircraft from the World War I training center. He chose a Curtiss JN4 "Jenny." He got the plane with a brand-new OX-5 engine, a fresh coat of olive drab dope, and an extra 20 gallon fuel tank for $500. Lindbergh had less than 20 hours instruction when he soloed. He practiced take-offs and landings for a week; then having filled up with forty gallons of gas, he set course for Montgomery, Alabama, to start his barnstorming career. Four years later Lindbergh flew alone in the "Spirit of St. Louis" from New York to Paris and into aviation history.

Le «Lone Eagle" effectue son premier vol solo au début de mai 1923 à partir de Souther Field. Charles Lindbergh était venu à Americus pour acheter un avion de surplus du centre de formation  1 Guerre mondiale. Il a choisi un Curtiss JN4 "Jenny". Il a obtenu l'avion avec un tout nouveau moteur de OX-5, une nouvelle couche de doper kaki, et  20 gallons de carburant supplémentaire pour 500 $. Lindbergh avait moins de 20 heures d'instruction quand il vola en solo. Il a pratiqué décollages et atterrissages pendant une semaine, puis après avoir rempli une quarantaine de litres d'essence, il a mis le cap pour Montgomery, en Alabama, pour commencer sa carrière barnstorming. Quatre ans plus tard Lindbergh seul dans le "Spirit of Saint-Louis" de New York à Paris et dans l'histoire de l'aviation.

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