The WB-57F had totally redesigned honeycombed skin on the flight surfaces. The vertical stabalizer was also almost double in size, compared to the Canberra Bomber, to provide stability . The original J-57 engines were replaced with Pratt and Whitney TF-33 turbofans, and a Pratt and Whitney J-60 turbojet engine was slung under each wing. The resulting aircraft could carry its massive payload to altitudes above 70,000 feet and loiter for many hours. At high altitudes, the WB-57F (like the U-2) had a very small airspeed window (5 to 8 knots) between wing stall and "Mach tuck". Airspeed and attitude had to be closely monitored.
Le WB-57F a totalement été repensé au niveau des ailes. Le stabalisateur vertical était également presque le double de la taille, par rapport au bombardier Canberra, pour assurer la stabilité. Les moteurs d'origine J-57 ont été remplacés par Pratt et Whitney TF-33 turboréacteurs à double flux, et un turboréacteur J-60 de Pratt & Whitney sous chaque aile. L'avion modifié est capable de porter sa charge utile à des altitudes supérieures à 70.000 pieds et flâner pendant de nombreuses heures. En haute altitude, le WB-57F (comme le U-2) avait une très petite fenêtre de vitesse (5 à 8 noeuds) entre décrochage de l'aile et "Mach tuck". Vitesse et assiette devaient être suivis de près.
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